Listopad 2021
P W Ś C P S N
1234567
891011121314
15161718192021
22232425262728
2930  

AKCJA REINTEGRACJA!

 
Czerwiec to miesiąc wielkich powrotów… Powrotów do szkolnych ławek. Czekaliśmy na Was z utęsknieniem. W końcu korytarze, sale, zapełniły się Waszym gwarem🙃
 
Aby umilić dzieciom powrót do nauczania stacjonarnego, w naszej szkole odbył się szereg zajęć integrujących, na nowo scalających zespoły klasowe, a wszystko na świeżym powietrzu, w kontakcie z przyrodą. Uczniowie grali w gry planszowe, brali udział w różnych zabawach, wzmacniających poczucie przynależności do grupy rówieśniczej, a także rozmawiali o tym, jak radzić sobie ze zmartwieniami.
Nasze troski zaczynają się wtedy, kiedy widzimy rzeczy innymi, niż są w rzeczywistości. Uczniowie już wiedzą, czym tak naprawdę są nasze myśli i jak je uważnie obserwować. Dzieci zrozumiały coś bardzo ważnego, że nie wszystkim myślom trzeba wierzyć, że nie jesteśmy naszymi myślami i że nie możemy tak po prostu zatrzymać myśli, ale też zupełnie nie ma takiej potrzeby.
Klasa IV i V tworzyły nawet własne, klasowe pudełka na troski. A wszystko po to, by czasem uciszyć złe, gniewne czy zatroskane myśli, a skierować uwagę na radosne i zabawne myśli, na nasze plany, pomysły i wspomnienia. Najważniejsze, aby zostać szefem swoich myśli i przejąć nad nimi kontrolę!
 
Odbyły się także zajęcia arteterapeutyczne, podczas których tworzyliśmy z różnych materiałów przepiękne, kolorowe mandale, które jednocześnie posłużyły za wspaniałe dekoracje szkolnego boiska.
Zajęcia miały na celu odstresowanie i zrelaksowanie uczniów, to również był doskonały trening uważności. Mandale to nie tylko piękne plastyczne prace, czy dekoracje. To przede wszystkim: skupienie uwagi, wyciszenie, odprężenie, niesamowity rozwój wyobraźni, kreatywności, to wyrażenie własnych myśli, uczuć i złagodzenie napięć emocjonalnych.
Nazwa mandale oznacza „koło życia, cały świat, święty krąg”. A przecież koło uważane jest za symbol harmonii i doskonałości. Oby Wasze życie było  również pełne spokoju i równowagi.❤
 
psycholog i pedagog szkolny